Kommentar am 21.08.18 zum Post am 19.08.18
Bei allen Studien der 10 Kernaussagen kann man den gravierenden Mangel feststellen, dass bei keiner Studie (die eine Risiko-Nutzen-Überprüfung der Neuroleptika darstellen soll) eine Vergleichsgruppe hinzugezogen wurde die vor Beginn der Studie nicht mit Neuroleptika je in Verbindung gekommen ist und während des gesamten Studienzeitraumes auch nicht Neuroleptika eingenommen hat, siehe oben genannte Quelle: https://ddpp.eu/reports/aktuelle-forschungsergebnisse-zur-neuroleptika-behandlung
Eine Risiko-Nutzen-Überprüfung des Neuroleptika-Konsums kann schon deshalb nicht möglich sein.
Quelle: DGSP (Deutsche Gesellschaft für Soziale Psychiatrie e.V.) (2013) „Aktuelle Forschungsergebnisse zur Neuroleptika-Behandlung“, gegliedert in 10 Kernaussagen (mit deren Quellenangaben). DDPP-Internetveröffentlichung: https://ddpp.eu/reports/aktuelle-forschungsergebnisse-zur-neuroleptika-behandlung
1. Kernaussage: Ho et al (2011) Long-term antipsychotic treatment and brain volumes: a longitudinal study of first-episode schizophrenia. Internet: https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/?term=Ho+b+C+long+term+antipsychotic+2011 ; Radua et al (2012) Multimodal meta-analysis of structural and functional brain changes in first episode psychosis and the effects of antipsychotic medication. Internetveröffentlichung: https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/22910680 ; Fusar-Poli et al (2013) Progressive brain changes in schizophrenia related to antipsychotic treatment? A meta-analysis of longitudinal MRI studies. Internet: https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/23769814
2. Kernaussage: Wunderink et al (2013) Recovery in remitted first-episode psychosis at 7 years of follow-up of an early dose reduction/discontinuation or maintenance treatment strategy: long-term follow-up of a 2-year randomized clinical trial. Internetveröffentlichung: https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/23824214
3. Kernaussage: Faber et al (2012) The effects of guided discontinuation of antipsychotics on neurocognition in first onset psychosis. Internetveröffentlichung: https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/21561741 ; Takeuchi et al (2013) Effects of risperidone and olanzapine dose reduction on cognitive function in stable patients with schizophrenia: an open-label, randomized, controlled, pilot study. Internetveröffentlichung: https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/23821768
4. Kernaussage: Jin et al (2012) Comparison of longer-term safety and effectiveness of 4 atypical antipsychotics in patients over age 40: a trial using equipoise-stratified randomization. Internetveröffentlichung: https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/?term=jin+H+comparison+of+longer+term+safety+2012
5. Kernaussage: APA (2013)
6. Kernaussage: Remington (2005 u. 2011) "Extended" antipsychotic dosing in the maintenance treatment of schizophrenia: a double-blind, placebocontrolled trial. Internet: https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/20868639
7. Kernaussage: Harrow M. (2012) Do all schizophrenia patients need antipsychotic treatment continuously throughout their lifetime? A 20-year longitudinal study. Internetveröffentlichung: https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/22340278
8. Kernaussage: Andreasen et al (2013) Relapse duration, treatment intensity, and brain tissue loss in schizophrenia: a prospective longitudinal MRI study. Internetveröffentlichung: https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/23558429
9. Kernaussage: Bola et al (2005) Psychosocial treatment, antipsychotic postponement, and low-dose medication strategies in first-episode psychosis: a review of the literature; Seikkula et al (2011) The Comprehensive Open-Dialogue Approach in Western Lapland: II. Longterm stability of acute psychosis outcomes in advanced community care.
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